Αρχική/Blog/Τι είναι το SEO και πώς βελτιστο­ποιούμε την ιστοσελίδα μας;

Τι είναι το SEO και πώς βελτιστο­ποιούμε την ιστοσελίδα μας;

Λευκό ρομποτάκι, ποτίζει ένα μικρό φυτό που έχει φυτρώσει σε νομίσματα στοιβαγμένα σε ανοδική πορεία.

Το Search Engine Optimization, ή εν συντομία SEO, είναι μια μέθοδος βελτίωσης της κατάταξης μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης.

Η συντομογραφία SEO στα ελληνικά σημαίνει "Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης".

Το SEO αποσκοπεί στο να διασφαλίσει ότι το δικό σου περιεχόμενο εμφανίζεται πρώτο, ή στις υψηλότερες θέσεις, στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Συνήθως, το SEO είναι μια διαδικασία που ξεκινάει κατά την κατασκευή της ιστοσελίδας, αλλά είναι κάτι που μπορεί να γίνει οποτεδήποτε χρειαστεί.

Το SEO μπορεί να πραγματοποιηθεί για όλες τις μηχανές αναζήτησης. Λόγω της υπεροχής της, η εστίαση γίνεται κατά βάση στη βελτιστοποίηση για την αναζήτηση Google. Άλλες μηχανές αναζήτησης, όπως η Bing ή η Yahoo, παίζουν σχετικά μικρό ρόλο στo SEO. Ως εκ τούτου, το κείμενο που ακολουθεί επικεντρώνεται στη μηχανή αναζήτησης Google.

Γιατί χρειάζεται το SEO;

Η συνεχής επιδίωξη του SEO δεν σημαίνει μόνο ότι επενδύεις πολύ χρόνο στην έρευνα, την ανάλυση της αγοράς και τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου, αλλά και ότι μαθαίνεις συνεχώς και με ακρίβεια για τις τελευταίες τάσεις και τις ενημερώσεις της Google. Με αλλαγές της Google διαφόρων διαστάσεων να λαμβάνουν χώρα, αρκετές φορές τον χρόνο, αυτό είναι μια πρόκληση που δεν πρέπει να υποτιμάται. Ωστόσο, εάν επενδυθεί ο απαιτούμενος χρόνος και η προσπάθεια, μπορούν να προκύψουν πολλαπλά οφέλη και σημαντικά αποτελέσματα.

Για τις περισσότερες επιχειρήσεις, οι μηχανές αναζήτησης αποτελούν το σημαντικότερο μέσο για την προσέλκυση χρηστών στην ιστοσελίδα τους. Οι χρήστες που κάνουν κλικ σε έναν ιστότοπο μέσω των μηχανών αναζήτησης, έχουν συνήθως την πρόθεση να πετύχουν έναν στόχο στον ιστότοπο αυτό. Ο στόχος αυτός συνήθως αποτελεί την πληροφόρηση ή ακόμα και την αγορά μίας υπηρεσίας ή ενός προϊόντος.

Το SEO παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην απόκτηση νέων πελατών και ως εκ τούτου την ενίσχυση των πωλήσεων, μέσω της αύξησης της επισκεψιμότητας, καθώς η αναζήτηση Google είναι συχνά η κύρια πηγή επισκέψεων σε μια ιστοσελίδα.

Η συνεχής βελτιστοποίηση του SEO, μπορεί να διασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη επιτυχία της ιστοσελίδας σου, ξεχωρίζοντάς την από τον ανταγωνισμό, χωρίς να χρειάζεται να επενδύεις μονίμως χρήματα σε διαφήμιση. Η σωστή βελτιστοποίηση SEO αποδίδει καρπούς για τα επόμενα χρόνια, καθώς δημιουργεί κύρος στον αντίστοιχο τομέα που ανήκεις, αυξάνει την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης σου και με την πάροδο του χρόνου, μετατρέπει την ιστοσελίδα σου σε μία αξιόπιστη πηγή πληροφοριών, για τη Google και τους χρήστες της.

Στην Κotle.gr, είμαστε ειδικοί στην κατασκευή ιστοσελίδων με έμφαση στο SEO, σε οικονομικές τιμές. Μπορείς να δεις τις τιμές των πακέτων μας εδώ.

Τι διαφορά έχει το SEO από το SEA;

SEA σημαίνει Search Engine Advertising, δηλαδή διαφήμιση στις μηχανές αναζήτησης. Η κύρια διαφορά με το SEO, είναι ότι το SEA απαιτεί να πληρώσεις ένα ποσό στη μηχανή αναζήτησης της Google, για μια αυξημένη κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης της, ενώ με το SEO, η υψηλή κατάταξη προκύπτει οργανικά, από την ποιότητα της ιστοσελίδας και το περιεχόμενο που προσφέρει στους επισκέπτες της. Το digital marketing των μηχανών αναζήτησης (SEM) χρησιμοποιείται συνήθως ως γενικός όρος και θεωρείται συνδυασμός του SEO και του SEA.

Χορηγούμενο αποτέλεσμα αναζήτησης

Ποιές είναι οι σημαντικές ενδείξεις του SEO;

Η επιτυχία μιας στρατηγικής SEO μπορεί να μετρηθεί μέσω διάφορων ενδείξεων, οι οποίες ποικίλλουν σε σημασία ανάλογα με τον στόχο της κάθε εκστρατείας SEO. Κάποιες σημαντικές μετρήσεις είναι:

  • Ποσοστό κλικ (CTR): Αυτός ο βασικός δείκτης δείχνει πόσοι χρήστες από αυτούς που είδαν μία ιστοσελίδα στα αποτελέσματα αναζήτησης, έκαναν κλικ και επισκέφτηκαν την ιστοσελίδα αυτή (περισσότερο = καλύτερο).
  • Ποσοστό αναπήδησης (Bounce rate): Δείχνει το ποσοστό των χρηστών που επισκέφτηκαν έναν ιστότοπο και τον εγκατέλειψαν, χωρίς να έχουν επισκεφτεί κάποια δεύτερη υποσελίδα του (λιγότερο = καλύτερο).
  • Μέση διάρκεια συνεδρίας: Όσο πιο ικανοποιημένος είναι ο χρήστης από μια ιστοσελίδα, τόσο περισσότερο παραμένει σε αυτή. Σε αυτή τη μέτρηση, το περιεχόμενο της ιστοσελίδας διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Εάν ο χρόνος παραμονής είναι πολύ μικρός (~κάτω από 30 δευτερόλεπτα), μπορεί να οφείλεται στη χαμηλή ποιότητα της ιστοσελίδας.
  • Αριθμός backlinks: Το ποιοι και πόσοι εξωτερικοί ιστότοποι παραπέμπουν σε μια ιστοσελίδα μέσω συνδέσμων (links), χρησιμοποιείται ως ένδειξη του κατά πόσον η ιστοσελίδα αυτή θεωρείται σχετική και υψηλής ποιότητας.

Πώς λειτουργεί η βελτιστοποίηση SEO;

Η βελτιστοποίηση των μηχανών αναζήτησης, αφορά αποκλειστικά τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι αποκλείονται οι πληρωμένες διαφημίσεις. Εν προκειμένω, δεν πληρώνεις κάποιο ποσό για να βελτιώσεις την κατάταξη μιας ιστοσελίδας, αλλά παρέχεις περιεχόμενο που είναι ελκυστικό και ενδιαφέρον για τους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης, χρησιμοποιώντας παράλληλα διάφορες τεχνικές seo, προκειμένου να επιτύχεις μια υψηλή κατάταξη. Όταν μιλάμε για βελτιστοποίηση SEO, γίνεται διάκριση μεταξύ του on-page SEO και του off-page SEO.

Βελτιστοποίηση ιστοσελίδων (On-page SEO)

Το on-page SEO αναφέρεται σε παραμετροποιήσεις βελτιστοποίησης, που αφορόυν τεχνικές, δομικές ή και σχετικές με το περιεχόμενο προσαρμογές σε μια ιστοσελίδα.

Στόχος του on-page SEO είναι να διασφαλιστεί ότι μια ιστοσελίδα συμμορφώνεται με τα πρότυπα και τις απαιτήσεις των μηχανών αναζήτησης, που αποσκοπούν στο να προσφέρουν χρήσιμο και αξιόλογο περιεχόμενο στους χρήστες τους.

Σωστές λέξεις-κλειδιά

Προτού δημιουργήσεις οποιοδήποτε περιεχόμενο, πρέπει να ανακαλύψεις στοχευμένα διάφορες λέξεις-κλειδιά, που αποτελούν πιθανές αναζητήσεις και ερωτήματα των χρηστών της αναζήτησης Google, για τον τομέα σου.

Στην Κotle.gr, κάνουμε έρευνα πάνω στον τομέα σου, ώστε να βρούμε εμείς όλες τις λέξεις κλειδιά που χρειάζονται, για να βελτιώσεις την κατάταξή σου.

SEO meta tags

Τρεις πτυχές μιας ιστοσελίδας συνοψίζονται με τον όρο "meta tags":

  • Ετικέτα τίτλου: Η επιλογή της σωστής ετικέτας τίτλου (= το κείμενο συνδέσμου που εμφανίζεται στη σελίδα αποτελεσμάτων της Google) είναι σημαντική για τη Google και για τους χρήστες. Η κύρια λέξη-κλειδί πρέπει να εμφανίζεται όσο το δυνατόν πιο μπροστά και η επιλεγμένη ετικέτα τίτλου πρέπει να περιγράφει με ακρίβεια το θέμα της ιστοσελίδας.
  • Ετικέτα περιγραφής: Η ετικέτα περιγραφής (= η σύντομη περίληψη του περιεχομένου της ιστοσελίδας που εμφανίζεται κάτω από την ετικέτα τίτλου στα αποτελέσματα) δεν αποτελεί άμεσο παράγοντα κατάταξης για τη Google από την άποψη του αλγορίθμου, αλλά είναι σημαντική για τους χρήστες. Μπορεί να περιέχει περαιτέρω πληροφορίες και μια πρόσκληση για δράση, γεγονός που έχει θετική επίδραση στον αριθμό των επισκεπτών.
  • Επικεφαλίδα (H1): Οι επικεφαλίδες δίνουν δομή σε μια ιστοσελίδα, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για τους χρήστες και τη Google. Η κύρια επικεφαλίδα μιας ιστοσελίδας, που ονομάζεται επίσης H1, είναι αναγκαία. Πρέπει να περιέχει τη σημαντικότερη λέξη-κλειδί και να δίνει στον επισκέπτη μια καλή ιδέα για το περιεχόμενο που πρόκειται να συναντήσει στην ιστοσελίδα. Οι υπόλοιπες επικεφαλίδες, πρέπει να είναι οργανωμένες ανάλογα με τη σπουδαιότητα της πληροφορίας που παρέχουν.

Σωστή δομή της ιστοσελίδας

Η σωστή δομή μιας ιστοσελίδας είναι απαραίτητη για τον επισκέπτη. Αυτό περιλαμβάνει και τη σωστή δομή συνδέσμων (links). Είναι επίσης σημαντικό, το περιεχόμενο να είναι εύκολα διαθέσιμο στον χρήστη και η ιστοσελίδα να μη διακλαδίζεται και να μην προκαλεί σύγχυση.

Κατά κανόνα, όλο το περιεχόμενο πρέπει να είναι προσβάσιμο, από την αρχική σελίδα, με τρία έως τέσσερα κλικ.

Βελτιστοποίηση των Featured snippet

Τα Featured snippets είναι αποσπάσματα (= snippets) μιας υπάρχουσας ιστοσελίδας που συντάσσονται από τη Google, τα οποία συνήθως εμφανίζονται στην κορυφή της σελίδας αποτελεσμάτων αναζήτησης της Google - πάνω από όλα τα συμβατικά αποτελέσματα αναζήτησης. Ο τύπος ή η μορφή του αποσπάσματος εξαρτάται από το εκάστοτε ερώτημα αναζήτησης, συχνά με τη μορφή σύντομων περιγραφών ή λιστών. Καθώς τα featured snippets καταλαμβάνουν συχνά ακόμη και σήμερα την κυρίαρχη θέση των αποτελεσμάτων αναζήτησης, αξίζει να βελτιστοποιείται το περιεχόμενο της ιστοσελίδας για αυτά. Διάφοροι παράγοντες είναι σημαντικοί εδώ.

Παραδείγματα αυτών των παραγόντων περιλαμβάνουν:

  • Σωστή μορφοποίηση HTML
  • Σύντομες περιλήψεις συμβατές με τα Snippet
  • Άριστη δομή κειμένου

Παράδειγμα Featured snippet: Αποτέλεσμα αναζήτησης με featured snippet

Τεχνικό SEO

Το τεχνικό SEO ασχολείται με την τεχνική προετοιμασία μιας ιστοσελίδας, για τον αλγόριθμο της Google. Τα μέτρα αυτά αφορούν κυρίως τη Google, αλλά και οι χρήστες της ιστοσελίδας επωφελούνται αρκετά από αυτά.

Ταχύτητα φόρτωσης ιστοσελίδας

Η ταχύτητα με την οποία φορτώνει μια ιστοσελίδα μετά το άνοιγμά της έχει μεγάλη σημασία, καθώς η Google επιβάλλει κυρώσεις για τις αργές ιστοσελίδες. Οι κύριοι λόγοι που κάνουν μια σελίδα αργή, είναι συχνά οι πολύ μεγάλες εικόνες και τα περίπλοκα animations. Οι βελτιστοποιήσεις για τη μείωση του χρόνου φόρτωσης μιας ιστοσελίδας, περιλαμβάνουν μείωση του μεγέθους των εικόνων, αναβολή της φόρτωσης των μη άμεσα ορατών εικόνων και βελτιώσεις στον κώδικα. Υπάρχουν ήδη πολλαπλά εργαλεία που καθιστούν δυνατή την ανάλυση της ταχύτητας φόρτωσης της σελίδας ενός ιστότοπου.

Crawlability

Το crawlability (= ανιχνευσιμότητα), περιγράφει την ικανότητα μιας ιστοσελίδας να ανιχνευτεί από τις μηχανές αναζήτησης. Η καλή ανιχνευσιμότητα, χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι είναι εύκολο για μια μηχανή αναζήτησης, να επισκεφθεί και να καταγράψει όλο το περιεχόμενο της ιστοσελίδας.

Σημείωση: οι μηχανές αναζήτησης "σαρώνουν" το διαδίκτυο για να βρουν νέο περιεχόμενο. Μόλις αυτό το περιεχόμενο βρεθεί και ευρετηριαστεί, μπορεί κανονικά να βρεθεί στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης (π.χ. Google). Η "ανίχνευση" λειτουργεί μέσω συνδέσμων (links) σε έναν ιστότοπο. Η Google ακολουθεί κάθε σύνδεσμο εντός μιας ιστοσελίδας, για να βρει όλο το περιεχόμενο της. Για αυτόν τον λόγο, η καλή εσωτερική σύνδεση του ιστότοπου μέσω links αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα, προάγει την καλή ανιχνευσιμότητα και εγγυάται ότι όλες οι σελίδες ενός ιστότοπου μπορούν να βρεθούν από τη Google και επομένως και από τους χρήστες.

Σχεδιασμός φιλικός προς τα κινητά

Πλέον, το ποσοστό των αναζητήσεων με χρήση smartphone (64%) είναι σημαντικά μεγαλύτερο από αυτό των αναζητήσεων μέσω υπολογιστή (35%). Η χρήση των μηχανών αναζήτησης από smartphones είναι ήδη κυρίαρχη και θα συνεχίσει να διευρύνεται στο μέλλον. Ως εκ τούτου, οι μηχανές αναζήτησης προσπαθούν να διασφαλίσουν ότι τα κορυφαία αποτελέσματα κάθε αναζήτησης είναι σαφή και εύχρηστα σε κάθε συσκευή. Υπάρχουν διάφορα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να διαπιστωθεί εάν μια ιστοσελίδα είναι "φιλική προς τα κινητά" και το πως αυτή εμφανίζεται στα smartphones.

Στην Κotle.gr, κάθε ιστοσελίδα & e-shop που κατασκευάζουμε, είναι σχεδιασμένα να προσαρμόζονται σε κάθε συσκευή. Μάθε περισσότερα για τα πακέτα μας εδώ.

Εξωτερική βελτιστοποίηση (Off-page SEO)

Τα backlinks βρίσκονται στο επίκεντρο του off-page SEO. Τα backlinks είναι εξωτερικοί σύνδεσμοι άλλων ιστότοπων που οδηγούν στην ιστοσελίδα σου. Τα backlinks επεκτείνουν την εμβέλεια μιας ιστοσελίδας και της προσδίδουν κύρος στα μάτια των μηχανών αναζήτησης, γεγονός που οδηγεί σε καλύτερη κατάταξη.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η ποιότητα είναι πιο σημαντική από την ποσότητα. Λίγα backlinks από ιστότοπους με υψηλό domain authority (= αυθεντία στα μάτια των μηχανών αναζήτησης) είναι πολύ πιο κερδοφόρα από δεκάδες συνδέσμους από κακές ιστοσελίδες. Στη χειρότερη περίπτωση, ένας υπερβολικός αριθμός backlinks μπορεί να προκαλέσει ποινή από τη Google, καθώς η μηχανή αναζήτησης μπορεί να αναγνωρίσει περιπτώσεις link spamming.

Πόσο χρόνο χρειάζεται το SEO;

Το SEO θα πρέπει να εξετάζεται μακροπρόθεσμα, καθώς μπορεί να χρειαστεί κάποιο χρονικό διάστημα για να γίνουν αισθητά τα αποτελέσματα του. Το ακριβές χρονικό διάστημα που χρειάζεται πριν τα μέτρα καρποφορήσουν ποικίλλει και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Ως γενικός κανόνας, ωστόσο, οι καθιερωμένες ιστοσελίδες αρχίζουν να εμφανίζουν αποτελέσματα μετά από τρεις έως έξι μήνες. Σημαντικό είναι να γνωρίζουμε πως, μια καλή τακτική στη βελτιστοποίηση SEO, χαρακτηρίζεται από διαρκή εξέλιξη. Δεν μπορεί να ολοκληρωθεί η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας μία φορά, αλλά πρέπει να βελτιώνεται και να επεκτείνεται συνεχώς, προκειμένου να παραμείνει σχετική (relevant) και σε υψηλή κατάταξη.

Συχνές ερωτήσεις για το SEO

Η βελτιστοποίηση SEO να είναι μια πολύπλοκη διαδικασία. Παρακάτω παρουσιάζονται ορισμένες συχνές ερωτήσεις που μπορεί να προκύψουν σχετικά με το SEO.

Ποια είναι η σημασία των λέξεων-κλειδιών στο SEO;

Οι λέξεις-κλειδιά είναι όροι ή φράσεις που οι χρήστες αναζητούν στις μηχανές αναζήτησης. Χρησιμοποιώντας αυτές τις λέξεις-κλειδιά στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου, βοηθάς στη βελτίωση της ορατότητας και της κατάταξης της στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Πώς μπορώ να βελτιστοποιήσω το περιεχόμενο μου για SEO;

Για να βελτιστοποιήσεις το περιεχόμενο σου για SEO, πρέπει να επιλέξεις σωστές λέξεις-κλειδιά, να τις χρησιμοποιήσεις στον τίτλο, τις επικεφαλίδες και τα κείμενά σου και να δημιουργήσεις ποιοτικό και σχετικό με τον τομέα σου περιεχόμενο, που προσφέρει αξία στους επισκέπτες.

Πώς μπορώ να παρακολουθώ την απόδοση του SEO μου;

Για να παρακολουθήσεις την απόδοση του SEO σου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις εργαλεία αναλυτικών δεδομένων, όπως το Google Analytics που παρέχουμε στις ιστοσελίδες που κατασκευάζουμε, ώστε να παρακολουθείς την επισκεψιμότητα και την απόδοση της ιστοσελίδας σου. Επίσης, μπορείς να παρακολουθείς την κατάταξη σου στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και να αξιολογείς την απόδοση των backlinks που έχεις αποκτήσει.

Στην Κotle.gr, κατασκευάζουμε την ιστοσελίδα σου και σε στηρίζουμε σε κάθε βήμα. Μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας στο 211 735 6603.

Είσαι έτοιμος για την καινούργια σου ιστοσελίδα;

Είναι εύκολο. Είσαι ένα βήμα μακριά.

Εγγράψου στο newsletter

Μάθε πρώτος για τις νέες υπηρεσίες και τις προσφορές μας.